Ο πλανήτης μαστίζεται από ένα μαλακισμένο είδος, τους "ειδικούς", που πολύ συχνά είναι πολυσπουδαγμένοι μανατζεραίοι και έχουν πάντα την απάντηση για τα πάντα. Είναι καριερίστες, χρησιμοποιούν πολλούς όρους- πάντα στα αγγλικά- έχουν πάντα το ύφος του ξερόλα και είναι περιζήτητοι στις "αγορές" και στις επιχειρήσεις.
Παράδειγμα νούμερο 1: "Ειδικός" του ΔΝΤ. Ο ορισμός του "τρεις τον πέοντα κλαίγανε και πέντε τον παινεύανε". Σε μία χώρα με δεκαετή ύφεση, συνεχίζουν να ζητούν περιοριστικά μέτρα και δεν έχουν πέσει μέσα ούτε στο πότε είναι τα Χριστούγεννα. Αν συνέχιζαν να σπουδάσουν στο Πανεπιστήμιο όχι μόνο δεν θα περνούσαν μάθημα, αλλά ο καθηγητής τους θα τους κυνηγούσε με το καρδόνι.
Παράδειγμα νούμερο 2: Οι "ειδικοί" ξερόλες μανατζεραίοι θα έλεγαν με απόλυτη βεβαιότητα και με ύφος που δεν θα σήκωνε αντίρρηση ότι μια αλυσίδα σουπερμάρκετ, για να επιβιώσει στην κρίση, θα έπρεπε να ρίξει τρελά ποσά στη διαφήμιση, να διαλαλεί τις προσφορές της, να απολύει υπαλλήλους, να κάνει μειώσεις μισθών, να ανοίγει τις Κυριακές- "γιατί ο ανταγωνισμός θα σε εξαφανίσει". Η μεγαλύτερη αλυσίδα σουπερμάρκετ στη χώρα δεν έχει κάνει τίποτε απ' αυτά και όμως παραμένει πρώτη.
Παράδειγμα νούμερο 3: "Ειδικός" στην φορολογική πολιτική, που προτείνει αύξηση των φόρων για να πιάσει τους "στόχους" τους οποίους τους πιάνει, γιατί "βγαίνουν τα νούμερα". Αυτό βέβαια σε καθιστά έναν μέτριο λογιστή, αλλά σε καμία περίπτωση οικονομολόγο, αφού το στοίχημα, για όποιον έχει κάνει έστω ένα εξάμηνο οικονομικά είναι να αυξήσεις την πίτα (πραγματικά όχι με αλχημείες) και από την αύξηση της πίτας να αυξήσεις και τα έσοδά σου. Αν τους δώσεις να διαχειριστεί ορυχείο χρυσού είναι βέβαιο ότι θα βγάλει από κει το περισσότερο κάρβουνο στην ιστορία της ανθρωπότητας.
Παράδειγμα νούμερο 4: "Ειδικός" στα ΜΜΕ. Συνήθως κάποιος τυχάρπαστος, που έχει αποκτήσει έναν καλό κύκλο διασυνδέσεων και είναι συνήθως μετρ στο γλείψιμο. Επικαλείται "έρευνες", ξέρει "τι γίνεται στο εξωτερικό" και το βασικό του κόνσεπτ είναι ή η κιτρινίλα ή μέσα που πουλάνε λουστραρισμένα σκουπίδια. Είτε πετύχουν να αυξήσουν τα έσοδα του ΜΜΕ που αναλαμβάνουν, είτε αποτύχουν είναι πάντα "καλές μεταγγραφές". Αν πούλαγαν κρέατα, θα ήταν πάντα σάπια και δεν θα γλύτωναν το ξύλο από τους πελάτες. Στον χώρο των ΜΜΕ συνήθως αποθεώνονται και καλοπληρώνονται.
Το κοινό χαρακτηριστικό αυτών των ανθρώπων είναι ότι ουσιαστικά ζουν εκτός κοινωνίας. Δεν έχουν κανένα αισθητήριο, είναι καταρτισμένες- λέμε τώρα- μετριότητες, με ασυνάρτητο λόγο - για να δείξουν ότι οι άλλοι δεν καταλαβαίνουν- πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες και δεν τους καίγεται καρφί αν αυτό που προτείνουν ή αποφασίζουν μπορεί να υπονομεύσει χιλιάδες ζωές.
Είναι "ειδικοί" στο να κερδίζουν εις βάρος των άλλων. Είναι ο ορισμός του παράσιτου και εύχομαι σύντομα να τους ψεκάσουμε και να ησυχάσουμε επιτέλους απ' αυτήν την πληγή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου